Menţinerea business-ului pe linia de plutire a devenit o misiune dificilă pentru transportatorii români în contextul eforturilor care se fac la nivel european pentru limitarea cabotajului şi a transporturilor internaţionale. Nemulţumite de lipsa de reacţie a Comisiei Europene faţă de cererile de modificare a regulamentelor privind piaţa de transport, unele state au schimbat regulile la nivel naţional. Este cazul Finlandei, care a luat măsuri de restricţionare a cabotajului încă din 2013 şi, mai recent, al Germaniei, Franţei şi Belgiei care au anunţat că vor impune un salariu minim pe oră nu doar transportatorilor locali, ci şi străinilor. „Această situaţie complică existenţa companiilor româneşti din domeniul transporturilor, pentru care marea provocare este acum recalibrarea operaţiunilor în conformitate cu noile condiţii impuse de aceste state. Gestionarea inteligentă a flotelor auto a devenit astfel o condiţie esenţială pentru o afacere sustenabilă, iar acest lucru nu mai este posibil fără soluţiile telematice. Fiecare patron trebuie să aibă informaţii în timp real despre orele petrecute de şoferii săi pe teritoriul ţărilor care vor impune acest salariu minim pentru a evalua corect costurile aferente transporturilor în spaţiul comunitar şi să le bugeteze ca atare”, a spus Levente Gall, director de vânzări al WebEye România. Compania, membră a grupului Lambda-Com din Ungaria, este preocupată să le ofere transportatorilor soluţii telematice inovatoare, ca suport pentru reducerea costurilor operaţionale şi pentru eficientizarea afacerilor. O astfel de soluţie este eControl, o funcţie integrată serviciului eTachograph, extrem de utilă în contextul restricţiilor impuse unele state vest-europene. Astfel, funcţia eControl transmite firmelor informaţii în timp real despre numărul exact al orelor petrecute de şoferi pe teritoriul unei ţări, raportare care până acum se făcea într-un mod relativ de către şoferi şi putea fi verificată cu acurateţe abia după câteva săptămâni, odată cu descărcarea datelor de pe tahograful digital. „În condiţiile în care Germania impune un salariu minim de 8,5 euro/oră, informaţii exacte şi în timp real despre numărul orelor petrecute de şoferi pe teritoriul acestei ţări se pot traduce în economii lunare consistente pentru transportatori”, a mai spus Levente Gall. Este la fel de util pentru companiile de transport auto să aibă evidenţa exactă a programului de condus al şoferilor, iar eControl are o funcţie suplimentară care alertează dispecerii în cazul în care şoferii depăşesc programul de condus sau de repaus reglementat de regulamentul 561/ 2006, astfel că pot fi evitate sancţiuni care variază între 4.000 – 6.000 de euro.